Etiketter

Barn (14) Bøker (1) Drømmer (1) Ferie (11) Hellas (1) Hverdag (11) inspirasjon (74) Interiør (64) Livet (6) Lykke (7) Mat (4) Oppskrifter (3) Sommer (3)

fredag 17. august 2012

Nå er det snart helg!


Skal du ha jentefest i helgen kan kanskje disse bildene gi deg inspirasjon? Her har jeg stylet kjellerstua i sort og rosa, gjort klart cosmo til velkomstdrink og bobler i lange baner til jenteparty. Sjokolade bør det heller ikke skorte på:) Bildene er tatt av fotograf Therese Sjølie.

    
Glasskommoden med speil kjøpte jeg på Lykke i Sandefjord for ca 5 år siden. Den butikken er 
dessverre ikke mer. Sko fra Aldo, og vesken er gammelt arvegods. Teppe som gjenspeiler seg i
kommoden er fra Nordal. Og for dere som ikke kjenner til Nordal bør dere sjekke ut nordal.eu



Lysfat  av tinn med diverse fra Marokko. Gammelt og tungt  Berberfat 
vi jobba for å få med som håndbagasje.
   



Jeg elsker jo lysfat. Fant vel ut at jeg har 8 forskjellige slike fat rundt
om i huset, men det kan vel aldri bli nok av levende lys? Eller forresten...
de hvite takene er ikke like glad i det:) AneMones interiørbok er en god        
inspirasjonskilde, og har i tillegg fantastiske farger som pynter opp:)



Mye forskjellig fint man kan pynte opp en pute med, her med sorte
perledusker



Rosa høye heler fra Aldo og en deilig og stor puff fra Skeidar.


                         

En sort stige fra Home & Cottage med teppe og stoffrester etter putesøm.

                           


Denne fantastiske stolen arvet jeg av mormor. Jeg har fått den trukket
om i Osborne and Little stoff, og fått den lakket med sort bengalakk.
Romdeleren er fra Kremmerhuset.
    



Morsomme og bøyelige serviettringer kjøpt i Marokko, sorte linservietter
og matchende rosa hjertesjokolader fra Kremmerhuset.
        



Nydelig dekorativ papegøye og vinkjøler kjøpt hos Mowe interiør i
Tønsberg. Stolen under til høyre kjøpte jeg på et showrom på Skøyen for
et par år siden.






Denne rammen her kan man nesten identisk kjøpe på Ikea, og jeg har to av de. Jeg har satt inn rester etter stoffet fra Osborn & Little. Samme som jeg har trukket om den rosa stolen i. Tapeter kan også fint brukes-billig og dekorativ kunst på veggen!


Da gjenstår det bare å ønske en kjempe fin helg!











2 kommentarer:

  1. Hei kjære Mari.
    Først og fremst veldig koselig å finne deg på Facebook. Da jeg så at du blogga måtte jeg rett hit.
    Rita så at du hadde gått ut av etaten og utdannet deg til interiørarkitekt, gratulerer.
    Jeg blogger også, gjort d siden feb 2011. Veldig amatørmessig, men en gøy hobby da det ikker er håndball som er fokus lengre.
    Har nettopp født 3.mann, Linus er 2 mnd, Sofie 2,5 og Tomine 5år...så det er hektisk...
    Skal nyte sistemann og dette permisjonsåret.
    Håper du har d bra.
    Titt innom min blogg.
    Klem Bodilla

    SvarSlett
  2. Hei Bodilla!

    Å jada, jeg har vært og lest bloggen din, veldig moro å følge med. Ser ut som om livet på Sørlandet er bra;) Har nok ikke blitt interiørarkitekt, men tatt et år på Idefagskolen- Interiørfag. Så der gikk det i Archi Cad, tegning i 2D og 3D. Så nå blir det spennende å praktisere litt. Skal følge deg og dine på bloggen...

    Klem fra Mari:)

    SvarSlett